Tipo - Tempra Sevenlerin Forumu Forum Ana Sayfa Tipo - Tempra Sevenlerin Forumu
Herşey Fiat Tipo - Tempra için ...
 
 SSSSSS   AramaArama   Üye ListesiÜye Listesi   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   KayıtKayıt 
 ProfilProfil   Özel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapınÖzel mesajlarınızı kontrol etmek için giriş yapın   GirişGiriş 

Sürücüler için çok önemli bilgiler ...
Sayfaya git 1, 2  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Tipo - Tempra Sevenlerin Forumu Forum Ana Sayfa -> GENEL - KİŞİSEL SOHBET
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
Ads






Tarih: Çrş Ağu 20, 2014 12:40 pm    Mesaj konusu: Ads

Başa dön
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Prş May 21, 2009 7:45 pm    Mesaj konusu: Sürücüler için çok önemli bilgiler ... Alıntıyla Cevap Gönder

ÖNEMLİ !

_________________
tipo.forumup.com


En son juniortom tarafından Pzr Oca 24, 2010 2:25 pm tarihinde değiştirildi, toplam 3 kere değiştirildi
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Prş May 21, 2009 7:47 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

OTOMOBİLİNİZİN BAKIMLARI

Otomobilinizin tatil dönüşü bakımı

Uzun yolcular sonrasında aracınızın belli başı parçalarının bakım görmesi veya değiştirilmesi gerekir.Bu tür bakımlar sürüş güvenliği açısından büyük önem taşırken aracınızın ömrü içinde çok önemlidir.

Frenler: Otomobilde güvenli sürüşün en önemli faktörlerinden biri olan fren bakımında dikkat edilmesi gereken koşullar şunlardır.Hidrolik seviyesi depo ağzından 1,5 santimetre aşağı seviyesi olarak baz alınmalıdır. Eğer bu seviye altında bir görünüm var ise depo ağzından itibaren olan 1,5 santimetre aşağısına kadar hidrolik ilavesi yapınız. Ayrıca Frenlerde yolculuk öncesine göre bir değişiklik hissediliyorsa kesinlikle servise gidilmesi gereklidir.

Motor Yağı : Tatile çıkmadan önce motor yağını kontrol etmiş olsanız bile, tatil sonrası mutlaka aracınızla ilgili olarak motorunuzdaki yağı kontrol etmenizde yarar var . bu nedenle yağ eskimiş yada değiştirme zamanı gelmiş olabilir. Motor yağını kontrolünü şu şekilde yapabilirsiniz. Motoru çalışma ısısına getirene kadar çalıştırın yada 5 km bir yol kat ettikten sonra düz bir zemin de aracınızı stop edin sonra 1-2 dakika bekleyin. İlk olarak yağ çubuğunu çıkarın ve iyice temizleyin. Yağ çubuğunu yerine tekrar takın ve çıkartın yağ seviye çubuğu üzerinde yağın olduğu en üst seviyeye dikkat edin çubuğun en alt ve en üst seviye ortasında olmasına özen gösterin. Eğer alt bir seviyede ise yağ ilave edebilirsiniz.

Hava Filtresi : Az benzinle çok kilometre yapmak için hava filtresinin temiz olması gerekmektedir. Hava filtresi Ülkemizin yollarının tozlu ve çamurlu olmasından dolayı uzun yolculuklar sonrasında mutlaka temizlenmesi veya eskimişse yenisiyle değiştirilmesi gerekir. Hava filtresinin değiştirilmesi zamana bağlı değildir. Buna göre hava filtresi haftada bir yada ayda bir yada yolun durumuna bağlı olarak 10000 kilometrede bir değiştirilir.

Yıkama : Tatil süresince genellikle otomobillerin temizliklerine gerekli olan önem gösterilmez. Isınmış Asfalttan kopan parçalar mıcırlar ve öndeki araçtan gelen çamurlar aracınızın kaportasına yapışır. Özellikle tabana yapışan bu tip parçalar aracınızın paslanmasını hızlandırır. Bu nedenden dolayı aracınızın kapsamlı bir temizliğe ihtiyacı olduğu unutulmamalıdır.

Otomobilinizin uzun yol bakımı

Bu unsurların başında lastikleriniz kontrol etmeniz geliyor. Uzun yola çıkacağınız için yedek lastiğinizide kontrol etmeniz yolda karşılaşabileceğiniz aksiliklere karşı hazır olmanızda etkili olur. Lastik kontrolünde dikkat edecekleriniz lastiğinizin havası ve diş derinlikleridir.

Aracınızı yetkili servisine götürerek Rot-Balans ayarlarını, frenlerini, motor yağını, elektrik aksamını ve radyatörde bulunan antifiriz miktarını kontrol ettirin. Aracın silecek lastikleri kontrolü ile silecek suyunun tamamlanması alacağınız önlemlerden bir diğeri.

Otomobilinize bahar bakımı

Otomobiller, baharla birlikte bakıma ihtiyaç duyarlar. Çeşitli firmalar tarafından uygulanan temizlik ve bakım sistemleriyle, otomobilinizi hem bahara hazırlayabilir, hem de ilk günkü haline kavuşturabilirsiniz.

Yağmuruyla, çamuruyla, güneşiyle, tozuyla, toprağıyla her mevsim sonrasında otomobile baştan aşağı bir makyaj yaptırmak gerekmektedir. Yaz ve Kış yaklaşırken otomobil sahiplerinin yapması gereken öncelikli işlerden biri de otomobile bakım yaptırmaktır. Kışın yağmurda, çamurda her türlü kötü hava koşullarında, Yazın, güneş altında ve toz, toprakta kullanılan otomobillerin bakıma ihtiyacı vardır.İnatçı lekeleri çıkartabilirsiniz.Kış mevsiminde otomobilin altında biriken tortu ve çamurlar, otomobilin yüzeyinde meydana gelen çizikler, bir süre sonra otomobilde paslanmalara yol açar.

Otomobillerin koltuklarında, döşemelerinde ve diğer yüzeylerinde de zamanla lekeler oluşur. Otomobilinizin iç ve dış yüzeyinde oluşan inatçı lekeleri çıkarmak için oto marketlerde satılan temizlik ürünlerini kullanabilirsiniz.Sadece temizlikle yetinmeyip, otomobilinizi dış etkenlere karşı koruma altına almak istiyorsanız, otomobilinizi koruma sistemleriyle donatmanız gerekiyor.

Otomobilin üzerinde fabrika çıkışında bulunan şeffaf koruyucu tabakanın yok olmasıyla birlikte, otomobilin boya yüzeyi çevre şartlarına karşı tamamen korumasız kalıyor.Güneş boyanın en büyük düşmanı. Otomobilin yüzeyinde zamanla donuk ve lekeli bir görüntü oluşuyor. Uzaktan bakıldığında pürüzsüz gibi görünse de, yakından incelendiğinde boya yüzeyindeki çukurlar ve tümseklerden oluşan engebeli yüzey görülüyor. Güneşin tehlikeli ultraviyole ışınları da boya yüzeyi için ayrı bir tehlike kaynağı oluşturuyor. Ultraviyole ışınları boya yüzeyine yapışan ve mercek görevini üstlenen yabancı maddelerin yardımıyla yüzeyi yakıyor ve bozulmasına yol açıyor.

Fırçayla yapılan yıkama boyayı çiziyor. Otomobillerin yüzeyi için bir başka tehlikeyi ise bilinçsizce yapılan temizlik ve bakım hizmetleri oluşturuyor. Otomobilleri güzelleştirmek için uygulanan pasta - cila işlemi gerçekte boya yüzeyi için oldukça tehlikeli bir uygulama. Otomobilin dış yüzeyine uygulanan pasta işlemişse, yüzey üzerinde dairesel çizikler ve aşınmalar meydana geliyor. Piyasada bulunan ve amatör kullanıma yönelik cilalar ise boya yüzeyinin çok kısa bir süre parlamasını sağlıyor. Bu da parlatma işleminin sık sık tekrarlanmasına yol açıyor. Fırça ve kova kullanarak yapılan oto yıkama ise boya yüzeyini çiziyor. Otomobil fırçayla yıkandığında yüzey üzerinde bulunan kirler, çiziklerin içine yerleşiyor.

Otomobilinizin yaz bakımı

Birkaç küçük bakımla güvenli ve keyifli yolculuk yapmak mümkün.

Motor yağı:
Otomobilin motor yağ seviyesi ve yağın durumu mutlaka kontrol edilmeli. Yağ çubuğundaki yağ seviyesi, minimum ile maksimum çizgisi arasında bulunmalı. Eğer seviye minimum çizgisinin altındaysa, motorun üstündeki yağ kapağından, gerekli miktarda motor yağı ilave edilmeli.

Lastikler:
Uzun yolda otomobil yüksek hızlara çıkacağı ve daha yüklü olacağı için lastik basınçlarının fabrikanın önerdiği düzeye çıkarılması gerekir. Birçok otomobilin sürücü kapısında ya da bagajda lastiklere hangi yükte ne kadar hava basılacağı belirtilmiştir. Eğer aracınızda bu bilgiye ulaşamıyorsanız, normal basınçtan 2-4 psi fazla basınç uygulayın.

Fren sistemi:
Fren hidroliğinin seviyesi de minimum ile maksimum arasında olmalı. Eğer seviye minimumu gösteriyorsa, aynı marka hidrolik sıvısıyla takviye yapılmalı. Ayrıca balataların da kontrol edilmesinde fayda var. Çünkü tatil yolculuklarında otomobiller normaldan daha yüklü olduğu için, frenlere daha çok yük biner. Kampanalı sistemlerde arka balataların durumunu anlamak için otomobilin el frenini çekip yokuş aşağı bırakabilirsiniz. Eğer otomobil hareket ederse balataların değiştirilmesi uygun olur.

Hava filtresi:
Hava filtreleri tozlu yollarda daha çabuk kirlenir. Yola çıkmadan önce, hava filtrelerinin kontrol edilip kirliyse mutlaka değiştirilmesi gerekir. Kirli hava filtresi motor performansını düşürmekle kalmaz, aynı zamanda yakıt tüketimini yüzde 15 oranında artırır.

Kayışlar:
Alternatörü, motordan aldığı tahrikle çalıştıran V kayışının gerginliği kontrol edilmelidir. Kayışın orta kısmına parmakla sıkıca bastırıldığıda V kayışı 1.5 santimden fazla ensiyorsa değiştirilmesi gerekir.

Aracınız tatile hazır, ya siz?

Uzun tatil yolculuklarında otomobil kullanmak daha fazla dikkat ister. Yolculuk öncesi yediklerinizin yağlı ve ağır olmamasına dikkat edin. Çay ve kahve içerdiği uyarıcı maddeler nedeniyle tavsiye edilir. Bolca sıvı gıdalar almak yararlı olur. Otomobile bindiğinizde, önce doğru oturma ve sürüş pozisyonunu bulun, aksi taktirde sırt ve boyun ağrısı çekmeniz kaçılınmazdır. Bagajı yüklerken ağır yükleri arka koltuğa yakın, hafif yükleri de tampona yakın koyun. Böylece ağırlık merkezi otomobilin ortasına yaklaşır. Konvoydayken sollama yapmak için acele etmeyin. Araç yüklü olduğu için sollama mesafesi uzayacaktır. En azından iki saatte bir mola verin. Her molada tuvalete gidin ve kan dolaşımını düzenleyecek egzersizler yapın. Özellikle kol ve bacak kaslarınızı çalıştıracak eklemlerinizi açacak hareketler yapın.

Otomobilinizin kış bakımı

V Kayışına dikkat
Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.

Antifrizi mutlaka ölçtürün
Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.

Hava filtresine bakın
Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.

Fıskıyeleri ayarlayın
Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.

Silecekleri kontrol edin
Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa,kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.

Lastiklerin dış deliklerini kontrol edin
Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 3 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.

Elektrik sistemini gözden geçirin
Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin.

Periyodik bakıma rağmen yağa sık sık bakın
Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.

Silecek suyunu ihmal etmeyin
Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.

Kışın rezistansa ihtiyacınız daha fazla
Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir.

Üşümemek için kalorifere baktırın
Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir. Klimalı otomobillerde polen filtresi değiştirilir. Kalorifer hortumları kontrol edilir.

GÜNLÜK

• Sabah otomobilinize binmeden önce lastiklerin havasını kontrol edin.

• Otomobilinizi park ettiğiniz yerde yağ veya sıvı izlerinin olup olmadığını kontrol edin.

• Kışın; sileceklerinizin cama yapışıp yapışmadığını kontrol edin.

• Kontağı çevirdikten sonra göstergede bulunan ikaz lambalarını kontrol edin.

• Yola çıkmadan önce ışıklandırmalarınızı kontrol edin. (farlar, sinyaller, fren lambaları vs.)

HAFTALIK

• Sıvı seviyelerini gözle kontrol edin. (radyatör genleşme kabı üzerindeki max işareti, silecek sıvısı)

• Motor yağının seviyesini kontrol edin.

• Hidrolik yağ seviyesini kontrol edin.

• Otomobilinizi ağaç altına park ettiyseniz, motor kaputunu, havalandırma mazgallarını kontrol edin , yaprak ve yabancı maddelerden arındırarak gerekirse su tahliye deliklerini temizleyin.

• Silecek lastiklerini ıslak bir bez ile temizleyin.

AYLIK

• Boya üzerindeki çizik veya taş yaralarını kontrol edin.

• Emniyet kemerlerinin nemli ve sabunlu bir bez aracılığı ile tozunu alın.

• Yıkama esnasında özellikle jantları balata tozundan ve yabancı maddelerden arındırın.

• Otomobiliniz üzerinde olabilecek sanayi artıkları, kuş pisliği veya ağaçlardan dökülen reçine türü yapışkan vb. çevre etkenlerinden temizleyin.

• Yaptığınız km'ye göre lastiklerinizi detaylı kontrol edin.

• Otomobilinizin iç temizliğini yapın, deri döşemeniz var ise kullanım kitabında belirtildiği gibi temizliğini yapın.

• Otomobilinizi yıkamadan yıkamaya aküsünü ve kapı yağlarını kontrol edin.



Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

Alıntıdır...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Prş May 21, 2009 7:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

ARAÇ NASIL YIKANMALIDIR?

Araç temizliği denilince aklımıza ilk gelen olay aracın yıkanmasıdır.Tepeden tırnağa yıkanan bir araç temizliğin en büyük parçasıdır evet ama acaba aracımızı düzgün yıkıyormuyuz?

Öncelikle araç yıkanması için geçerli bazı maddeleri size bir kez daha hatırlatarak konumuza başlayalım;

• Aracınızı güneş ışığında yıkamayınız,
• Aracınızı yıkamak için sabah erken saatleri yada öğleden sonra serin olmasını bekleyin,
• Aracınızı yıkarken sabun olarak bulaşık deterjanı kullanmaktan sakının,
• Aracınızı ılık su ile yıkayın,
• Aracınızı yıkarken yumuşak bir bez kullanın,
• Aracı sık sık suyla ıslatın,
• Aracın tamamını bir seferde yıkamaktan, fırçalamaktan sakının. Aracın üstü, önü, arkası ve yanları olarak ayırdığınız bölgeleri sırasıyla yıkayın,
• Aracınızın cilasını ihmal etmeyin, Oto Şampuan ve bakım ürünlerinin sıkça kullanıldığı Amerika’da araç sahiplerinin yaklaşık %3 ‘ü araçlarını yıkarken kullandıkları sert kimyasal maddeler sahip bulaşık deterjanı gibi otomotiv yıkamak için geliştirilmemiş sabunlarla araçlarına zarar vermekte.

Araçların yılda 2 sefer cilalanması aracın dış yüzey koruması için tavsiye edilirken sürücülerin % 48 ‘i bu tavsiyeye uymamakta.

Gelelim aracımızı nasıl yıkayacağımıza;

Öncelikli olarak aracı yıkamadan evvel tekerlek ve jantları yıkamaya, çamurlarını akıtmaya dikkat etmeliyiz. Bu şekilde aracımızın gövdesini ve boyasını tekerlek ve jantlardan çıkabilecek çamur gibi zarara sebebyet verebilecek maddelerden sakınmış oluruz. Beyaz şerite veya üzerinde beyaz yazıya sahip olmayan lastiklerimizi sert bir fırça ile temizleyebiliriz. Jantımızın tipine göre yumuşak veya sert bir fırçayla jantlarımızı temizledikten sonra gövdeyi yıkamaya başlayabiliriz.

Aracınız için oto şampuanı kullanabileceğiniz gibi boyayı koruyan özel katkılardanda kullanabilirsiniz. Aracın tepesinden yıkamaya başladığınızda size tavsiye edilen yıkama biçimi yıkadığınız alanın işini bir seferde bitirmek, yani hem sabunlamayı hem durulamayı peş peşe yapmak. Tepeyi yıkadıktan sonra aracın yıkayacağınız bölümleri ön, yanlar ve arka olmalı, en az ayda 1 sefer kapı içlerini temizlemelisiniz. Durulama esnasında suyu yukarıdan aracın tüm yüzeyine dağılacak şekilde durulanacak alana tatbik etmelisiniz.

Aracınızı duruladıktan ve yumuşak bir bezle kuruladıktan sonra dilerseniz aracınıza cila yapabilirsiniz. Cila için dikkat etmeniz gereken en büyük husus aracın yüzeyindeki yabancı maddelerden aracınızı kurtarmanız. Bunun için gelişmiş bir araç temizlik ürünü kullanabilirsiniz. Cilayı nasıl kullanmanız gerektiği cilanın üzerindeki kutuda açıklanmıştır, bu uyarıları dikkate alarak aracınızın cilasını yapabilirsiniz. Cila yaparken dikkat edeceğiniz hususlardan en önemlileri güneş ışınlarından aracınızı sakınmanız ve aracınızın temiz olduğundan emin olmanızdır.


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

Alıntıdır...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Konya42
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 29 Ekm 2008
Mesajlar: 760

MesajTarih: Cum May 22, 2009 9:51 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

arkadaslar sıze tavsıyem ıgne kısmı koreltılmıs bır sırınganın ıcerısıne ınce makıne yagını dokun ve anahtar delıklerıne, kapı kılıt kısımlarına hareket eden bagaj kapagı vb. kısımlara enjekte ederek yaglayın hem temız oluyor hemde ulasılmayacak yerlere ulasıyorsunuz...

_________________
TEMPRA SX A
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder MSN Messenger
anakonda
er
er


Kayıt: 18 May 2009
Mesajlar: 77

MesajTarih: Cum May 22, 2009 9:52 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Konya42 yazmış:
arkadaslar sıze tavsıyem ıgne kısmı koreltılmıs bır sırınganın ıcerısıne ınce makıne yagını dokun ve anahtar delıklerıne, kapı kılıt kısımlarına hareket eden bagaj kapagı vb. kısımlara enjekte ederek yaglayın hem temız oluyor hemde ulasılmayacak yerlere ulasıyorsunuz...
abi ilerde çok toz yapışıyo ya Sad
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
anakonda
er
er


Kayıt: 18 May 2009
Mesajlar: 77

MesajTarih: Cum May 22, 2009 9:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

abi bilgiler için ellerine saglık ok
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Konya42
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 29 Ekm 2008
Mesajlar: 760

MesajTarih: Cum May 22, 2009 9:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

ınce makıne yagına fazla yapısmaz kardes zaten ınce oldugundan akıcıdır vede 2 gun sonra o kısmı kuruladınmı bır sey kalmıyor...

_________________
TEMPRA SX A
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder MSN Messenger
paşalı43
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 24 May 2008
Mesajlar: 1777
Konum: KÜTAHYA

MesajTarih: Cum May 22, 2009 9:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Konya42 yazmış:
ınce makıne yagına fazla yapısmaz kardes zaten ınce oldugundan akıcıdır vede 2 gun sonra o kısmı kuruladınmı bır sey kalmıyor...
ok

_________________
zamanın aşımından birdenbire geliverdi kış.oysa biz cırcırböcekleri hala yazı yaşamaktayız.....
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Cmt May 23, 2009 9:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

anakonda yazmış:
abi bilgiler için ellerine saglık ok



Sağol dostum...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Cmt May 23, 2009 10:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Araba alınırken dikkat edilmesi gerekenler ..


Aracın ruhsatında yazan şasi ve motor numaralarının aracın üzerindekiler ile karşılaştırın ve aynı olup olmadığını kontrol edin.
Aracın kilometre saati ile oynanıp oynanmadığını kontrol edin. Direksiyon simidi, vites topuzu, pedallar ve aracın iç döşemelerindeki yıpranmalar size aracın kilometre değeri hakkında bir ipucu verir.
Aracın servis kayıtlarını gösterir belgelere veya yağ değişim kartına bakarak periyodik bakımlarının düzenli olarak yapılıp yapılmadığını kontrol edin.
Aracın lastiklerini ve yedek lastiğini aşınmasını ve balon yapma riskine karşı kontrol edin.
Aydınlık bir ortamda aracı boya ve kaporta hasarlarına karşı inceleyin. Parçalar arasındaki renk farkı, eşit olmayan boşluklar, iç kısımdaki civataların değişmiş olması, kapıların rahat açılıp kapanmaması aracın daha önceden işlem görmüş olduğunun işaretidir.
Aracın camlarının ve farlarının çatlak olma ihtimaline karşı kontrol edin. Camdaki ufak bir çatlağın ileride büyüyebileceğini sakın unutmayın.
Motor yeni çalıştığında ve ısındıktan sonra sesini dinleyin. Anormal bir ses geliyorsa sebebini araştırın.
Aracın motor kaputunu açarak motor ve şanzuman yağ seviyesi kontrolünü yapın. Yağ kaçağı olup olmadığını hortumların sağlamlığını kontrol edin.
Aracın altını kotrol edin. Motorun alt kısmında herhangi bir akıntı varsa sebebini araştırın.
Aracın fren ve sinyal lambaları ile iç aydınlatma lambalarını, farlarını, sileceklerini, radyosunu, ısıtma ve havalandırma sistemini mutlaka kontrol edin. Aracın üzerinde ek bir donanım varsa bunların da çalışır durumda olduğundan emin olun.
Araç ile test sürüşüne çıkarak ön düzen, süspansiyon, motor performansını ve yol tutuş kontrollerini yapın. Aracın ivmelenmesini ve frenlerini düz ve emniyetli bir yolda test edin. Sert fren yaptığınızda araç savrulmadan durmalıdır. Aracı engebeli bir yolda deneyin. Herhangi bir yerinden anormal bir ses gelip gelmediğini kontrol edin.
Aracın emniyet kemerlerinin, hava yastıklarını ve ABS sisteminin aktif durumda olduğundan emin olun.
Aracın amortisörlerini kontrol edin. Aracı köşelerinden aşağıya bastırın.Bastırdırdığınız da araç 3 defadan fazla salınım yapıyorsa amortisörlerde bir problem var demektir.
Tüm bu kontrollerin yanısıra alacağınız aracın garanti kapsamında olup olmadığını, sigorta, bakım, onarım ve kullanım masraflarını (yakıt tüketimi gibi) öğrenmeniz sizin için faydalı olacaktır.
Yukarıda saydığımız tüm kontrollerin en doğru şekilde yapıldığı yerler ekspertiz hizmeti veren yetkili satıcılardır. Kullanılmış araç almadan önce ekspertiz hizmeti veren bir yetkili satıcıyla temasa geçerek satın almak istediğiniz aracı götürmeniz ve kontrol ettirmeniz araçla ilgili olarak ileride doğabilecek olası sorunları en aza indirecektir.


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

adresinden alıntıdır...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Cmt May 23, 2009 10:29 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Hayatnızı Kolaylaştıracak İpuçları

1. Kaygan zeminde dikkatli ol! Kışın otomobilin normale göre çok farklı davranacaktır. Buna hazırlıklı olmalısın. Kar, hava sıcaklığı 4 derecenin altına indiğinde ölümcül tehlikelere yol açabilir. Isı -15 derecenin altına indiğindeyse yol tutuşu inanılmayacak kadar az olur. Hava sıcaklığının bu denli düşük olduğu zamanlarda mecbur kalmadıkça trafiğe araçla çıkmamalısın.
İpucu: Yaza göre çok daha dikkatli kullan. Normal yol ile kaygan zemin arasındaki değişimler çok tehlikelidir. Direksiyon hareketlerini çok iyi takip et. Aracın ne kadar rahat dönüş yapabiliyorsa yol o kadar kaygan demektir! Virajlarda çok dikkatli olunması şart, frenlemeleri mümkün olduğunca erken ve hafif yapmak gerekli.

Virajlara yavaş girip, viraj içerisinde biraz gaz vermek en güvenli dönüş biçimidir. Hızlı sürüşlerde önden çekişli otomobillerde ön taraf çok rahat kayar; arkadan itişli araçlarda ise arabanın kıçı savrulur. Dışarıdaki hava sıcaklığını her zaman için bilin, 4 dört derece altı her zaman kritiktir.

2. Yoldaki izlerden sakın! Çoğu sürücü kış aylarında diğer araçların bırakmış olduğu lastik izlerini takip eder. Ancak bu bölgeler yolun en kaygan kesimleridir!

İpucu: Özellikle tırmanışlarda araçların patinaja kaldığı görülür. Çözüm ise basittir: buzlanmış yol izinden değil, karın içinden git. Otomobil karın içinde çok daha rahat yavaşalar.

3. Islak zeminlerde yol izini değiştir! Kışın oluşan su birikintilari sürücüleri çoğu zaman şaşırtır.

İpucu: Duran bir su birikintisinde yol yüzeyi her zaman farklı gözükür. Farlar asfaltta yansır. Özellikle kamyonların kullandığı şeritlerde su birikintileri fazlaca görünür. Böyle durumlarda bu izleri takip etmek hatadır, yolun fazla iz yarığı olmayan bölümlerini kullanmak çok daha güvenlidir. Su birikintilerinde frene pompalayarak basmak, lastiklerin kilitlenmesini engelleyeceği için aracın kaymasını da engelleyecek ya da en azından azaltacaktır. ABS'li araçlarda bu zaten otomatiktir.

4. Lastiğin yeniyse önce zemine alıştır! Yeni lastiklerin (yaz lastiği, kış lastiği, dört mevsim, vb.) yüzeyleri her zaman kaygan ve yağlı olur.

İpucu: Yeni lastikler özellikle ıslak zeminde oldukça kaygandır. Lastikler yeniyse yolu normalden biraz daha hızlı geçerek ya da aracınıza kısa patinajlar attırtarak lastiklerinizi normal formuna getirebilirsiniz. Yeni lastiklerle fren mesafenizin daha uzun olacağı gözönünde bulundurulduğunda bunları trafiğe kapalı ve güvenli alanlarda dikkatli bir şekilde yapman gerekli.

5. Boyalı yol işaretlerine dikkat! Özellikle otobanlarda kullanılan kalın boyalar son derece tehlikelidir.

İpucu: Yollar boyanırken çizgiler özellikle geniş çizilerek yollar daraltılır; kalın yapılarak da sürüülerin hızlı gitmesi engellenmeye çalışılır. Özellikle ıslak zeminlerde bu boylar çok kaygan olurlar. Başta virajlar olmak üzere bu çizgilere dikkat etmek, üstlerinden mümkün olduğunca az geçmek gerekir.

6. Virajlardan önce freni kullan! Dönüşlerden önce sinyal verilerek diğer sürücüler uyarılır.

İpucu: Viraj içerisinde biraz gaza basmak aracın savrulmasını engellemeye yeterlidir. Ancak viraja hızlı girersen gaza basman tehlikeyi arttırmaktan başka hiçbir işe yaramaz! Bu nedenle freni viraja girmeden önce yapmalısın. Bu aynı zamanda arkandan gelen diğer araçları da döneceğine dair uyararak sinyalinin daha iyi anlaşılmasını sağlar.

7. Tepelerde ve virajlarda uzunlarını yak! Gece araç kullanırken çok daha dikkatli olmak gerekir. Direksiyon başındayken diğer sürücüleri uyarmak ve kendi varlığından haberdar etmek senin görevin!

İpucu: Karanlıkta ilerlerken eğer bir rampa çıkıyorsan ya da viraj alıyorsan uzunlarınla selektör yaparak yolun karşı tarafından gelen sürücüleri uyarabilirsin. Bu onların dikkatlerini toplamalarını sağlayacağı gibi senin şeridine geçmelerini de engelleyecektir.

8. Karşıdan gelen ışığa dikkat! Gündüz güneş ışığında bile trafikten ışık düşer.

İpucu: Fırtına, kar, yağmur, sis gibi olağan dışı hava koşullarında temponu mümkün olduğunca düşür, daha dikkatli kullan ve ani hareketlerden mümkün olduğunca kaçınmaya çalış. Farlarını da mutlaka yak.

9. Ormanlık bölgeler ve şehirdışında dikkat! Şehir dışında, özellikle ormanlık bölgelerde hayvanlar sıkça yola inerler, bu yiyecek aradıkları kış aylarında daha sık görülür.

İpucu: Bu tür tabelalara dikkat etmek gerekir. Bu tarz yollarda farlarını yak ve yol çevresinde meydana gelebilecek ani parlamalara da dikkat et. Bu parlamalar farlarının yansıdığı hayvan gözleridir (çoğu zaman yeşil, kırmızı ya da açık mavi olur). Trafik kurallarında da belirtildiği gibi eğer bir çarpışma söz konusuysa kesinlikle hayvana çarpmamak için direksiyonu kırma! Bu hayvanı kurtarmak için kendi canını tehlikeye atmana neden olacaktır. Sadece diresiyonu sıkıca tut ve çarpışmaya hazır ol, çarpışmadan sonra ani fren yapmadan yavaşla ve dur. Göreceklerin hiç hoşuna gitmeyecek olsa da kendi canını kurtarmış olacaksın. Ayrıca hayvanlara çarpmak hızınla orantılı olarak kaportada da büyük hasarlara yol açar. Bu nedenle bu tür risklerin bulunduğu yollarda mümkün olduğunca yavaş gidilmelidir.

10. Konvoylarda şerit değiştir! Ülkemiz sürücüleri takıntılı bir şekilde illa ki sol şeridi kullanırlar, sanki o şeritten gidince boyları uzuyormuş gibi! Oysa özellikle çok şeritli yollarda en sol şerit, sadece sollamak için kullanılmalıdır. Bir aracı solluyor olmadığın sürece orta şeritte ya da soldan ikinci şeritte seyir etmen gerekir. Ancak ülkemiz insanının sol şerit takıntısı nedeniyle bu şerit hep yoğun olur. Beş şeritli bir yolda yüklü kamyon ve tırları dahi en sol şeritte görmek sadece Türkiye'de mümkündür.

İpucu: Konvoyu dikkatlice takip et. Ayrıca gözünü arkadan ve sağından gelenlerden de ayırma. Eğer sol şerit çok kalabalıksa yolu kontrol ettikten sonra bir sağ şeride geç, hem sen hem de arkandan gelenler rahatlayacaktır.

11. Virajların sonunu görmeye çalış! Özellikle otoban gibi hızın yüksek olduğu yollarda virajın sonunda ne olduğunu bilmek çok önemlidir.

İpucu: Virajların sonunu görebilecek şekilde kendini ayarla, virajı dıştan içe doğru alarak görüş mesafeni arttırabilirsin.

12. Araçların tam arkasından gitme! Yine özellikle otoban gibi hızın yüksek olduğu yollarda öndeki araçları tam arkadan takip etmek yanlıştır. Bir aracın tam arkasında olman ilerideki yol işaretlerini geç görmene ya da hiç görmemene yol açabilir. Ayrıca öndeki aracın frenlerini görme ve fren yapma zamanın da uzayacak; dolayısıyla kaza riski artacaktır.

İpucu: Eğer konvoy halinde ilerleyen bir trafik varsa öndeki aracın tam hizasından gitme. Biraz daha sıştan giderek hem tabelaları, hem öndeki aracın işaretlerini daha erken görebilirsin, hem de ani hareket etmeni gerektirecek durumlarda hızlı ve kolayca şeridini değiştirebilirsin.

13. Hemzemin tren yollarında panikleme! Çoğu kişi tren yolundan geçerken filmlerde izlediği o dehşet dolu "arabaya çarpan tren sahneleri" nedeniyle panikler. Bu panik aracı stop ettirmesine sebep olabileceği gibi motor, böyle bir panikten alakasız bir şekilde de durabilir.

İpucu: Sakin ve sinirlerine hakim ol. Motoru çalıştır ve tren geçidinde olduğunu düşünmeden ilerle. Eğer araban motordaki bir arıza nedeniyle ilerlemiyorsa, motoru stop et, aracını birinci vitese tak, elfrenini indir ve debriyaja basmadan aracını çalıştır. Araç viteste olduğu için araba çalışmayacaktır ancak aniden birkaç metre ileriye atlayacağı için geçidi geçmeni sağlayacaktır. Trenin geldiği gördüğün durumlarda sakın kahramanlık yapmaya kalkışma ve aracını hemen terk et!

14. Konsantrasyon çalışmaları yap! Uzun yolculuklar özellikle de yolun her yerde aynı olduğu otoban yolculukları sıkıcı ve yorucudur.

İpucu: Dikkatinin dağılmasını engellemek için kendi kendine ya da araçtaki diğer yolcularla oyun oyna (sakın yanlış anlayıp okey falan oynamaya kalkma!). Örneğin, önden giden aracın plakasındaki harflerlerin içinde bulunduğu bir kelime bulmaya çalış ( 06 DNG 824 = dangalak, vb.) ya da gece yolculuk yapıyorsan öndeki aracı stop lambalarından tanımaya çalış. Bu tarz oyunlar konsantrasyonunun dağılmasını engelleyecektir. Aracın iç ısısını düşür, sıcak hava insanın üstüne bir rehabet çökmesine; uykusunun gelmesine sebep olur. Ayrıca camını da bir parmak aralık bırak, bu temiz hava almanı sağlayacaktır. Havasızılıkta insanın uykusunu getirir.

15. Agresif hareketlerden kaçın! Trafiğe ya da başka bir sürücüye sinirlenebilirsin.

İpucu: Türk sürücülerin bir başka özellikleri de geçilmeye, sollanmaya tahammül edememeleridir. Çok kavga ve kaza olur bu sebepten dolayı. Sen onlardan biri olma, araban ne kadar kuvvetli, sen ne kadar iyi bir sürücü olursan ol bırak seni sollasınlar, kaybedecek bir şeyin yok. Soğukkanlı ve sakin ol. Sinirlenmemeye çalış. Dayanamıyacağını hissedersen bir benzicide kısa bir mola ver.

16. Işıklara bakma! Özellikle karşı yönden gelen araçların farları gözleri son derece rahatsız eder.

İpucu: Farların içine bakmak gözlerini yoracak ve yola bir süre bakamamana neden olacaktır, bu nedenler karşıdan bir araç geliyorsa farlarına bakma.

17. Kaygan zeminlere dikkat! Kaygan zeminlerde fren mesafesi tahmin edilenden çok daha fazla artar.

İpucu: Zemin kaygansa ayağını gazdan çek. Islak zeminde fren mesafesi 30km/s ile giderken dahi 3 ile 5 katı arasında artar. Örneğin ortalama bir araç kuru zeminde 30km/s ile seyrederken 12 metrede durabiliyorsa bu mesafe ıslak zeminde 35-55 metre civarında olacaktır ki bu oldukça uzun bir mesafedir. Acil durumlarda yol kenarında (en sağda) fren yap, araç yolun o kısmında daha çabuk yavaşlayacaktır.

18. Akıllıca park et! Kadınlar park edemez denir ama erkeklerde sık sık zorlanır. Özellikle şehir içinde park etmek büyük bir sorundur. Aracını park ederken daha sonra oradan nasıl çıkacağını da mutlaka düşün. Daha sonra çıkamadığın sürece arabayı ne kadar dar bir yere park etmiş olduğunun hiçbir önemi kalmayacaktır.

İpucu: Park ederken arabanın vitrin camlarında ya da karşı kaldırımda park etmiş araçlar üzerindeki (arabalar temiz ise tabi!) yansımalarına bakarak aracını dar yerlere dahi milimetrik bir şekilde bırakabilirsin.

19. Yola ikmalsiz çıkma! Özellikle kışın yolda kalmaya hazırlıklı ol.

İpucu: Son teknoloji araçlar dahi arızalanabilir ya da hava muhalefeti nedeniyle yolda kalabilirler. Böyle durumlarda hazırlıklı olmak gerekir. Deponu yarımken bile doldur, bagajına 1-2 litrelik pet şişelede benzin koy. Kışın yola çıkarken kalın elbise ve çoraplar giy, dışarı çıkman, hatta yürümen gerekebilir. Araçta az miktarda da olsa yiyecek bulundur. Patinaja kaldığın zamanlarda çekici tekerleklerin altına eski bir halı ya da sunta gibi bir şeyler koyarak kalkmayı dene. Karlı ve soğuk bir havada yolda kalırsan aracından kesinlikle ayrılma! Araçta kal, benzinini idareli olarak aracını ısıtmak için kullan ve cep telefonunla yardım iste. Telefonun çekmiyorsa bekle, ama araçtan kesinlikle ayrılma.

20. Lastikl havasını kontrol et! Lastik havası çok nadir kontrol edilir, ancak ani frenlerde lastik havalarının eşit olması son derece önemlidir.

İpucu: En az iki haftada bir lastik havalarını kontrol et. Düşük hava aşınma hızını ve yakıt tüketimini arttırır. Ayrıca ani frenlerde lastik havalarının aynı olmaması arabanın yana kaymasına, savrulmasına ya da spin atmasına (dönmesine) sebep olabilir.

21. Lastikleri kontrol et! Lastiklere takılan taşlar ve metal parçaları lastikleri yıpratır.

İpucu: Özellikle uzun yolculuklardan önce lastikleri kontrol et ve üzerine takılmış olan parçaları temizle, bu lastiklerinin ömrünü uzatacak, kaza riskini düşürecektir.

22. Profil derinliğini ölç! Profil derinliğide lastik havası gibi hiçbir zaman kontrol edilmez. Ancak lastiklerin ömrünü belirleyen profillerdir.

İpucu: Profil derinliği özellikle kış lastiklerinde 4 mm.'den az olmamalıdır. Islak ya da kaygan zeminlerde lastiğin üstündeki her milimetre kaza riskini azlatacaktır! Profil derinliği 6 mm. olan bir lastik, 8 mm. derinlikteki bir su birikintisine yavaş dahi girse kayacaktır. Bu durum, özellikle önden çekişli araçlarda çok önemlidir.

23. Işıklandırma sistemini kontrol et! Özellikle kış aylarında verimli bir ışıklandırma sistemi çok önem kazanır. Buna rağmen her on araçtan birinde bir sorun vardır.

İpucu: Servisinizde aracının tertibatına baktır, çoğu yerde bu ücretsiz olarak yapılıyor. Hatta bazı yerlerde ampül değiştirme, far ayarı gibi ufak tefek tamiratlardan da ücret alınmıyor. Kış aylarında sık sık farlarını temizle.

24. Camları temiz tut! Yolcular ve iç mekandaki plastik kaplamalar nedeniyle camlar buğu yapar.

İpucu: Yumuşak bir kağıtla ya da benzincilerde satılan cam bezleriyle camı sil. Benzinliklerde kullanılan yıkama kovaları günde bir iki kez temizlenir; bu nedenle camı yıkamak için başka bir su bulman daha iyi olacaktır.

25. Silecek lastiklerini sıkça değiştir! Çoğu zaman fark edilmese de silecek lastikleri kısa zamanda çok aşınır, dikkatlice bakarsan bunu görebilirsin.

İpucu: Yılda en az iki kez cam sileceklerini değiştir. Bagajda yedek bir çift lastik taşımak da bazen faydalı olabilir.

26. Yıkamaya silecekleri kaldırarak gir! Yıkamadan sonra sileceklerin altı çoğu zaman kirli kalır. Ayrıca otomatik yıkama makinaları silecek lastiklerine zarar verirler.

İpucu: Aracını yıkamaya vermeden önce silecekleri çalıştır ve silecekler yukarıdayken motoru durdur. Böylece silecekler yukarıda kalır. Sileceklerin altında kir kalmasını bu şekilde engelleyebilirsin.

27. Dişli kayışları kontrol et! Modern arabalarda dişli kayışlar motorun fonksiyonu için büyük önem taşır.

İpucu: Özellikle sık kullanılan araçlarda dişli kayışların durumunu kontrol etmek gerekir. Aksi taktirde burada oluşacak ufak bir arıza birçok pahalı motor bozukluklarına sebep olabilir. Arabanın kullanma kılavuzundan değişim aralıklarını bulabilirsin.

28. Arabanı yıkdaıktan sonra kurula! Arabalar kurulanmadığında su lekeleri oluşur ve aracın boyası zamanla tahriş olur.

İpucu: Yıkamadan sonra bir bez ile aracını kurula. Boyanın üzerinde su kalmasını engelleyen özel cilalardan da kullanabilirsin ama onları bulmak hem zor hem de pahalı.

29. Otomatik yerine manuel yıkama! Araba yıkama servisleri otomatik makinalardan daha iyi ve daha ucuza yıkarlar.

İpucu: Elle yıkama servisleri hem daha iyi yıkar, hem de daha ucuza yıkar. Ayrıca aracın içini de temizlerler. Böyle yerler pazar günleri de açık olur.

30. Promil sınırlarını bil ve tanı! Alkollü araba kullanmak son derece eğlencelidir çünkü insan kendini bir uçak kullanıyomuş gibi hisseder o an. Ancak bu hem kendin hem de trafikte diğer insanlar için son derece tehlikelidir.Türkiye'de alkol limiti 0.5 promildir. Yani 5/100000. Bu oldukça düşük bir rakam olmasına rağmen büyük kazalara yol açabilir. Peki hem içip hem araba nasıl kullanacaksınWink

İpucu: Sınırlarını bil. Normalde 70 kg. ağırlığındaki birisi bir saatte 2 bira içerek promil sınırının altında kalır. Bu rakamlar yaşa, kiloya, boya, içilen içkiye ve içilme zamanına göre değiştiği gibi vücudun alkole olan toleransına göre de değişir. Bu nedenle araç kullanmadan önce ne kadar içtiğinde ne olacağını bilmeli ve araç kullanacağın zaman ona göre içmelisin. Az içmeli, araç kullanmadan en az 1 saat önce içmeyi bırakmalısın. Bu 1 saat içerisinde bol bol su ve soda içmelisin. Özellikle soda alkolün etkisini azaltır. Sıcak ortamlardan kaçınmalı, serin yerleri tercih etmelisin. Eğer kendini iyi hissediyorsan ve mecbursan direksiyon başına oturabilirsin ama vücutta alkol varken dikkat çabuk dağılır. Bu nedenle kendini ne kadar iyi hissedersen hisset, 10 dakikadan daha uzun süre araç kullanmamalısın. Alkollü araç kullanırken yaptığın kazaların sigorta şirketleri tarafından karşılanmadığını; ceza ve yaptırımlarının oldukça ağır olduğunu aklında tut ve alkollü araba kullanma. Buradaki ipuçları mecbur kaldığında kullanabilmen içindir.Bir bira içip üstüne bir saat bekleyip sonra kaza yaparsan gelip beni suçlama sakın!

31. Alkolün etkisinin uzun süreli olduğunu unutma! Akşam çok içersen sabaha dinç olamayacağını sakın unutma. Alkolün vücuttan atılması oldukça uzun sürer.

İpucu: Ertesi gün araç kullanacaksan alkol almayı erken bırak. Çünkü içtiğin içkiye göre vüdut 1 saatte ortalama olarak aldığın alkolün binde 0.15'ini atabiliyor. Yani dört bardak bira yaklaşık olarak 1.2 promil eder ki bunun atılması için 8 saat gereklidir. Maden suyu içmek hem promil değerini düşürürür, hem de susuzluğu alır. Ertesi sabah kalktığında soda iç.

32. Radar uyarıcısı kullanma! Radar uyarıcılıarı birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yasaklanmıştır. Eğer polis bunu kullandığını fark ederse hem seni mahkemeye sevk eder, hem de cihazına el koyar. Radar uyarıcısı kullanmak para cezasının yanı sıra mahkemeye sevki de gerektiriyor.

İpucu: İki sene önce çevirmelerde polisler radar dedektörünü görüpte: "bu ne?" diye sorduklarında, "telsiz" diyebiliyorduk; ancak artık polislerde son derece bilinçli. Ön paneldeki yapışkanlardan ya da camdaki vantuz izlerinden dahi araçta bir radar dedektörü olduğunu tahmin edip aracı aramak istiyorlar. Trafik polisinin araç aramak gibi bir yetkisi yok. Ama sen böyle bir talepte bulunmaları halinde sakın karşı çıkma, aksi halde merkezden arama yetkisi olan bir ekip gelene kadar seni orada tutmaya yetkileri var çünkü. İlla ki radar uyarıcısı kullanacaksan dedektörünle beraber iyi bir oto elektrikçisine git, elektrikçiler dedektörünü müzik sistemine bağlayabiliyorlar. Bu sayede ortaılkta hiçbir şey gözükmüyor ve ses sistemlerinin telefon algılayıcıları sayesinde gerektiğinde dedektörün çalışıyor. Trafikte koyulan hız limitlerinin yol şartlarına göre sürücülerin ve yolcuların can güvenliklerini sağlamak için koyulmuş olduğunu asla unutma. Hızlı gitmek iyi sürücü olmak demek değildir.

33. Sıkışık trafikte müziği kısık sesle dinle! Arabalara pahalı ve güçlü ses sistemleri taktırma modası her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Artık bir çok arabanın başlı başına disko sayılabilecek sistemleri bulunuyor ve bu sistemlerin çoğu son derece yüksek ses üretebiliyor.

İpucu: Dikkat hiçbir sürücü trafikte müziğin sesini fazla açmaz! Pencereyi de hafif aralık tutarlar. Bu sayede polis araçlarını, itfaiye ve ambulans sirenlerini daha rahat duymak mümkündür. Şeridi vaktinde boşaltabilmek için bundan mümkün olduğunca erken haberdar olmak gerekir.

34. Arızalarda motor kapağını aç! Otomobilde bir sorun olduğunu anladığın zaman aracını müsait bir yerde durdur, dörtlü flaşötlerini yak, gerekli yerlerde ikaz üçgenini kur ve motor kapağını açarak motoru kontrol et. Dötrtlü flaşör ve uyarı üçgeni sayesinde hem trafiğe uyarmış; hem de yardım ekibinin seni bulmasını kolaylaştırmış olursun.

İpucu: Motor kapağını açıp incelersen sorunu görebilirsin.

35. Lastik değiştirirken uyarı üçgenini unutma! Özellikle şehir dışında oluşan lastik patlamalarında problemler oluşabilir.

İpucu: Lastik değiştirirken trafik tarafında olmamaya dikkat et. Mümkünse aracını ters yöne çevir, bu sayede gelen araçları görebilirsin ve güvende olursun. Uyarı üçgenini mutlaka yola koy. Çoğu kişi bu üçgeni yolda unutur. Unutmamak için üçgenin kutusunu ya da kılıfını yan koltuğa koy.

36. Yedek ampul taşı! Bir yedek ampul seti yolda sana çok yardımcı olabilir.

İpucu: Bu çok işine yarayabilir. Ancak Xenon ve halojen farlarda gerilim ve basınç yüksek olduğu için çok dikkat etmek gerekiyor. Bu farlarda mecbur kalmadığın sürece ampulü kendin değiştirmek yerine servise götürmeyi tercih et. Ayrıca sen farkında olmasanda farın yanmıyor olabilir. Böyle bir durumda polis çevirecek olursa sana yanında ampul olup olmadığını soracaktır. Varsa değiştirmeni isteyecek, hatta büyük ihtimalle yarım edecektir. Yoksa cezayı yersin.

37. Benzin alırken aracını kilitle! Özellikle büyük şehirlerde ve kalabalık benzin istasyonlarında hırsızlık olaylarına sıkça rastlanır.

İpucu: Böyle yerlerde hırsızları tahrik edebilecek eşyaları açıkta bırakma.Kısa süreli de olsa üşenme ve arabanı kilitle. Hırsızlar özellikle tatil zamanlarında kol gezer.

38. Değerli eşyalarını sakla! El çantası, cüzdan, cep telefonu, dizüstü bilgisayar gibi eşyalar hırsızları harekete geçirir.

İpucu: Bu tarz değerli eşyaları arabada bırakacaksan dışarıdan gözükmeyecek bir yere koy. Torpido gözü veya koltukların altına koyabileceğin gibi aracın en güvenli yerlerinden biri olan bagaja da koyabilirsin.

39. Garaj ve özel otoparklarda da arabanı kilitle! Sigorta şirketleri bu şekilde çalınan araçlarda problem çıkarırlar.

İpucu: Her yerde olduğu gibi garaj ve otoparklarda da aracını mutlaka kilitle. Böylece bir hırsızlık olursa sigorta şirketine durumu kolaylıkla izah edebilirsin. Aksi taktirde şirketler zararı ödememek için her yola başvuracaklarıdr. Ayrıca mecbur kalmadıkça arabanın anahtarını kimseye emanet etme. Kalabalık garajlarda mümkünse diğer araçların önüne park etmektense duvar kenarına bırak ki anahtarı bırakman gerekmesin.

40. Araç bilgilerini cama işle! Hırsızlar camlarda gördükleri araç bilgilerini hiç sevmezler.

İpucu: Servis ve galeriler araç bilgilerini ön ve arka cama işlerler. Bunları söktürtme. Tam tersine sen de görüşünü kapamayacak şekilde mümkün olduğunca çok sticker yapıştır (örneğin çalıştığın şirketin amblemi ya da okulunun giriş kartı, vb.). Hırsızlar bu tarz araçlardan kaçınır çünkü iki camı da değiştirmeleri gerekecektir ve camlardaki yazı ve bilgiler aracının teşhisinde büyük önem kazanacaktır.

KAynak ;
Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!



Başarılı bir çalışma...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
paşalı43
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 24 May 2008
Mesajlar: 1777
Konum: KÜTAHYA

MesajTarih: Pzr May 24, 2009 9:23 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!


_________________
zamanın aşımından birdenbire geliverdi kış.oysa biz cırcırböcekleri hala yazı yaşamaktayız.....
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
paşalı43
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 24 May 2008
Mesajlar: 1777
Konum: KÜTAHYA

MesajTarih: Sal May 26, 2009 10:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

teşekkürler onur...

_________________
zamanın aşımından birdenbire geliverdi kış.oysa biz cırcırböcekleri hala yazı yaşamaktayız.....
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Pts Hzr 29, 2009 4:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Lastiklerimizin Ömrünü uzatmak için :


Hava basıncı
Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır.

Rot ayarı
Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar.

Balans ayarı
Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır.

Rotasyon (Yer Değiştirme)
Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır.

Diş derinliği
Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır.

Yük miktarı ve yükleme biçimi
Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap hatti) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına ; yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar.

Fren ayarı
Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar.

Araç kullanım şartlarına uygun lastik seçimi
Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır. Araç Hızı Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik eşlemeleri
Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır.

Yol ve iklim şartları
Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir.

Lastik performansı ve ömürleri
Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir.

Kısa Kısa

Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın,
- Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 PSI artırın,
- Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin,
- Kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olması çekişi olumsuz etkiler,
- Çivili kış lastiği kullanımı özellikle buzlu ve karlı zeminlerde üstün çekiş ve tutunma sağlamakla birlikte; kuru zeminde tam tersi etki yapar,
- Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı takoza alın,
- Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın. Su ve fırça kullanılarak yapılacak temizlik lastikteki kimyasalların koruyucu bir film tabakası oluşturmasına yardımcı olur,
- Aynı aks üzerindeki lastiklerdeki farklı hava basınçları, aracın düşük hava basınçlı lastik tarafına doğru çekmesine neden olur,
- Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının,
- Diş derinliği 1.6 mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin,
- Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını 2-3 psi artırın. Bu şekilde karda ve buzda daha iyi bir çekiş elde edersiniz,Kullanmadığınız lastikleri şişirilmiş olarak depolamayın,
- Subap kapaklarını kapalı tutun,
- Kış şartlarında lastiklerinizin durumu ne kadar iyi olursa olsun; ani hızlanma ve ani frenden kaçının, daima aracınızı viteste sürün, mevcut lastik izlerini takip edin, önünüzdeki araçla her zamankinden daha uzun mesafe bırakıp, önce vites küçültüp, sonra kısa aralıklarla pompalayarak fren yapın,
- Lastiklerinizin havasını her zaman lastik soğuk iken tamamlayın,
- Kış lastikleri kullanımına karar verildiğinde tüm lastiklerin değiştirilmesi tavsiye edilir. En azından çeker akstaki lastikler değiştirilmelidir. Araç üreticisi firma farklı bir öneride bulunmadığı sürece, araçta kullanılan lastiklerin tümü aynı ebatta olmalıdır.


Mynet internet adresinden alıntıdır.

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Prş Tem 02, 2009 9:03 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Araçlarımız için uygulanması gerekenler ...

Bütçenizi sarsabilecek büyük arızalar çıkmadan önce bu kontrolleri bizzat yapın, yüzlerce liralık faturalardan kurtulun. Sizde aşağıdaki önerleri bizzat kendiniz uygulayabilir, servise gitmeye gerek kalmadan pahalı tamiratların önüne geçebilirsiniz.



BOYA KORUMA
Güneş ışığı, böcek leşleri ve kuş pislikleri her gün boyayı zorlar. Boyanın üstüne sürülen cila katmanı boyayı bu etkilerden korur.
TEHLİKE: Cila kalitesiyle birlikte aracın ikinci el fiyatı da düşer.
YARDIM: Yılda iki veya üç kez cila tazeletin.
ÖNERİ: Karoserde su damlaları oluşuyorsa boya korumanızın iyi durumda olduğunun göstergesidir.

Otoyolda sık mı seyahat ediyorsunuz? O zaman aracınızın burun kısmını dikkatlice incelemeniz gerekir. Önünüzdeki araçlardan sıçrayan küçük taş parçaları, tampon, çamurluk çıkıntıları ve kaputu zedeler. Piyasadan alınacak saydam bir folyo ile koruma sağlayabilirsiniz.
TEHLİKE: Boyanın ağır hasar aldığı yerde paslanma başlar.
YARDIM: Bir koruyu folyo ile boya korunabilir.




BOŞLUKLARIN İZOLASYONU

Aslına bakılırsa modern otomobillerde korozyon koruması iyi durumda olmalı. Ancak yapılan endoskoplu muayeneler, daha iyisinin mümkün olduğunu ortaya koyuyor. Aracınızı gerçekten çok seviyorsanız endoskoplu muayeneye sokmalı, eğer gerekiyorsa ilave koruma yaptırtmalısınız.
TEHLİKE: Boşluklar içeriden dışarı doğru paslanır.
YARDIM: Yağ veya vaks ile ek koruma yaptırabilirsiniz.

PLASTİK BAKIM

Güneş ışığı, böcek leşleri ve kuş pislikleri her gün boyayı zorlar. Boyanın üstüne sürülen cila katmanı boyayı bu etkilerden korur.
TEHLİKE: Çevresel etkiler plastiği kırılgan hale getirir. YARDIM: Düzenli şekilde bakım ürünleri kullanılmalı.
ÖNERİ: ” Bir bez sererek ön konsolu güneşten koruyabilirsiniz.

DÜZENLİ TEMİZLİK

Otomatik yıkama makinelerine girmeden önce yüksek basınçlı temizleyici ile ön yıkama yapılmalı, çamurluklar gibi gizli köşelerdeki pislikler dikkatlice temizlenmeli.
TEHLİKE: Pislik birikintileri pas mıknatısları gibidir.
YARDIM: Kenar ve boşluk kısımları da temizlenmeli.
ÖNERİ: Güçlü bir elektrik süpürgesi ile kenar boşluklarına giren bitki birikintilerini temizleyecektir.

MOTOR YAĞI KONTROLÜ

Kokpitteki yağ uyarı lambası yanıyorsa çok dikkatli olmalı ve mutlaka yağ eklemelisiniz. Çünkü bu lamba, yağ miktarı minimum seviyenin altına düştüğünde harekete geçer.
TEHLİKE: Eksik yağlama nedeniyle motor hasar görebilir.
YARDIM: 14 günde bir ve uzun yola çıkmadan Önce yağ kontrolü yapın
ÖNERİ:Yağ satıcılarında motor yağları daha ucuz olabilir.

TRİGER DEĞİŞİMİ

Üreticiler triger kayışı değişim periyodunu sadece tavsiye olarak veriyor. Yani daha erken bir sorun olursa tamiratlar garanti kapsamında yapılmıyor. Bunun tek istisnası ise aracın garantisinin devam ediyor olması. Bu nedenle garanti süresi içinde, aracın triger değişim tavsiyelerine harfi harfine uymak şart.
TEHLİKE: Triger kayışı koparsa motor ölebilir.
YARDIM: Servis ziyaretlerinde triger kayışını kontrol ettirtin, değişim periyotlarına mutlaka uyun.

LASTİK BASINCI KONTROLÜ

Hava kaçıran bir lastiği nasıl anlarsınızWink Tecrübeli sürücüler bile yavaş hava kaçıran bir lastiği çok geç olduktan sonra fark edebilir. Basınç eksikliği hızlı otoyol kullanımlarında lastiğin aşırı ısınmasına neden olabilir. Bunun sonucunda ortaya çıkabilecek yanak veya taban aşınmaları ise ölümcül olabilir.

TEHLİKE: Yanaklardaki aşınma lastiği patlatabilir.
YARDIM: 14 günde bir veya uzun yolculuklar öncesinde lastik basınçlarını kontrol edin.
ÖNERİ: Önerilen lastik basıncını 0.3-0.5 bar arasında arttırmak, belirgin bir yakıt tasarrufu sağlar.

KISA MESAFELERDEN KAÇININ

Soğuk çalıştırmalarda hem yatak aşınmaları artar hem de yağ yeterli sıcaklığa ulaşmamıştır. Bu durumda su ve yakıt, motor yağına karışır.
TEHLİKE: Motor yağına yakıt ve su karışır.
YARDIM: Yağ değişim periyotlarını kısaltın.
ÖNERİ: Yağ kapağındaki beyaz birikintiler, yağa su karıştığına işaret eder.

KLİMA KONTROLÜ

Klimalar aslında kapalı sistemler olmasına rağmen yine de kaçaklar oluşabilir: Soğutma gazının yüzde 10 her yıl buharlaşabilir. Ayrıca kurutucu da tıkanabilir. Bu nedenle üç yılda bir değiştirilmelidir.
TEHLİKE: Pahalı kompresör arızaları.
YARDIM: Klimayı 3 yılda bir kontrol ettirin.

HARARETE DİKKAT

Motor soğukken tam gaz verildiğinde aşınmalar birkaç kat artar. Soğutma suyu 90 derece, motor yağı ise 75 derecede olmalı. Motor yağı, ideal ısısına daha geç ulaşır.

Problem: Birçok modern otomobilde yağ ve su hararet göstergesi bulunmuyor.
TEHLİKE: İyi yağlanmayan yataklar, motor aşınmalarını hızlandırır.
YARDIM: ilk birkaç kilometrede yüksek devir çevirmeyin.

RAHAT VİTES DEĞİŞTİRİN

Ayağınızı sürekli debriyaj pedalının üzerinde bırakmak, balata aşınmasını hızlandırır. Vites değişimlerinde ses çıkaracak kadar sert hareketler yapanlar da var. Bu durumda baskı, 15 bin km’yi görmeden bitiyor. Ayrıca şanzıman aşınmaları da ciddi oranlarda artıyor.
TEHLİKE: Artan debriyaj ve şanzıman aşınmaları.
YARDIM: Temiz ve zorlamayan hareketler yapın.

MESAFE BIRAKIN

Yeşil yandı, hızlı bir ivmeyle kalkış yaptınız, bir sonraki kırmızı ışığa iyice yaklaştığınızda sertçe frene bastınız. Ve bunu sürekli tekrarlıyorsunuz. Eğer bu şekilde araç kullanıyorsanız hem frenleri hem de tüm motor aksamını zorluyorsunuz demektir.

TEHLİKE: Motor aksamında ve frenlerde hızlı aşınmalar oluşur.
YARDIM: Hızı doğru ayarlamak, viteste gaza basmadan ilerlemek, doğru fren yapmak ve rahatlık, yüzde 30′a varan yakıt tasarrufu sağlar


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!

adresinden alıntı yapılmıştır.

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
paşalı43
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 24 May 2008
Mesajlar: 1777
Konum: KÜTAHYA

MesajTarih: Prş Tem 02, 2009 8:58 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

kardeşim verdigin bilgiler için teşekkürler.yalnız bi konu gözüme ilişti.yag kapagındaki beyaz birikintiler yaga su karıştıgının belirtisidir denmiş alıntı yaptıgın bilgilerde.günümüz motor yaglarında bir çok katkı maddesi bulunmakta.bu katkılardan birisida belli oranda deterjan.evet yalnış duynadınız deterjan.tamam kapaktaki beyaz renk yaga su karıştıgına işaret olabilir ama bu köpürmede yagın içerisindeki kimyevi maddelerde önemli bir etken.yani her yag kapagında beyaz birikinti olan araçın yagına su karışıyordur demek dogru degildir....saygılarımla.....

_________________
zamanın aşımından birdenbire geliverdi kış.oysa biz cırcırböcekleri hala yazı yaşamaktayız.....
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
paşalı43
Site görevlisi
Site görevlisi


Kayıt: 24 May 2008
Mesajlar: 1777
Konum: KÜTAHYA

MesajTarih: Prş Tem 02, 2009 9:13 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Köpürme neden olur, motora zararı nedir?
Aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu, köpürme meydana gelir.
Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa veya yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temasta patlar. Böylece, metal sürtünmesi başlar ve aşınma başlar.
Halk arasında bilinen köpürme ise yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece – gündüz sıcaklık farkında kondense olup, yağa karışıyorsa, bu olay meydana gelir.
Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma, köpürmeden ayırmak gerekir.alıntıdır...

_________________
zamanın aşımından birdenbire geliverdi kış.oysa biz cırcırböcekleri hala yazı yaşamaktayız.....
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Sal Ekm 27, 2009 8:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Selam dostlarım.

Arabamın kül tablosunda sanırım gevşemeden dolayı çok fazla ses gelmektedir. Kül tablosunu nasıl çıkartıyoruz , bilgisi olan varmı acaba Wink


Yardımlarınız için teşekkürler ...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Sal Ekm 27, 2009 8:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Pratik bakımlar ...
( Daha çok italyan Tipolara da hitap etse , çoğumuzun işini görecek bilgiler, resimli anlatımlar burada . )


Tipolarımıza pratik bakımlar,resimli anlatımlar vb. için tıklayınız ...

Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!



Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!





Bilgiler, Donanım Haber Tipo bölümünden alıntı yapılmıştır.

Bilgilerinize ...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
acmpı
Misafir





MesajTarih: Sal Ekm 27, 2009 10:57 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Küllüğün üstündeki paneli sökerken önce çekip o üç düğmeyi çıkarın daha sonra küllüğün üstünde panelin altındaki vidaları sökünce üst kısım zaten tırnaklı. Ordan kurtarın o panel elinizde
Başa dön
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Çrş Ekm 28, 2009 9:05 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

acmpı yazmış:
Küllüğün üstündeki paneli sökerken önce çekip o üç düğmeyi çıkarın daha sonra küllüğün üstünde panelin altındaki vidaları sökünce üst kısım zaten tırnaklı. Ordan kurtarın o panel elinizde



Tşkr ederim arkadaşım. Bugün deneyeceğim ...

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Tipo 1.6 sx
er
er


Kayıt: 16 May 2009
Mesajlar: 225

MesajTarih: Sal Oca 05, 2010 11:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Malum , kis mevsimindeyiz . Peki sabah ise gidiyoruz ve camlarimiz dondurucu soguklardan dolayi buz tutmus . Nasil çözeriz Wink


- Yaşanan soğuklar ve gece hava sıcaklığının düşmesi, özellikle araçların camlarında buzlanmalara neden oluyor. Temizlenmesi zor olan camlardaki buzlanmayı alınacak birkaç tedbirle önlemek mümkün.


Makine Mühendisleri Odası Konya şube Başkanı Mete Kalyoncu, kış mevsiminin gelmesiyle araç camlarında oluşan buzlanmanın sürücülerin görüşünü olumsuz yönde etkilediğini belirterek, "Eğer gecenin soğuk geçeceği ve don olacağı belli ise silecek suyuna donmayı önleyici kimyasallar mutlaka ilave edilmeli. Bu hem silecek suyunun hem de boruların donmasını engeller. Ayrıca silecekler de gece yukarı kaldırılmalı ya da camla arasına karton konulmalıdır. Bu sileceklerin cama yapışmasını engeller" dedi.

Şoförlerin araçlarında mutlaka buz kırıcı ve buz çözücü bulundurması gerektiğini de dile getiren Mete Kalyoncu, "Camlardaki buzlanma için buz kazıyıcı, buğulanma için ise buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için mutlaka araçlarında olması gereken malzemelerdir. Araçlar mümkünse kapalı mekanlarda tutulmalı, kapalı garaj yoksa branda kullanılmalıdır. Araç üzerinde ve camlarında biriken karlar temizlenmeli, araç çalıştırılıp ısıtıldıktan sonra kalorifer yardımıyla buz ve buğu çözülmelidir. Camlar ısıtılmadan silindiği taktirde cam ve silecekler tahrip olabilir. Ön cam buğulandığında yan camlardan biri hafifçe aralanmalı, aracın kalorifer sistemi cama yönlendirilerek son hızda çalıştırılmalıdır. Buzlu camın üzerine sıcak su dökülmemelidir. Bu camın çatlamasına neden olabilir" şeklinde konuştu


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!


Alinti yapilmistir. Blg.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Cum Oca 22, 2010 11:47 pm    Mesaj konusu: Karda Sürüş teknikleri ... Alıntıyla Cevap Gönder

Hemen hemen tüm sürücülerin korkulu rüyası haline gelen kar ve buzlanmaya karşı güvenli sürüş için yapılması gerekenleri yeterince biliyor musunuz?


Kötü hava şartlarında güvenli sürüş için, sürüş tekniğinin yanında, araçta bulundurulması gereken malzemeler de önemli rol oynuyor. Bu arada karlı ve buzlu havada trafiğe çıkacak sürücülerin sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmk ve her zamankinden daha dikkatli araç kullanmak büyük önem taşıyor.


Sürüş teknikleri

- Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.

- Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.

- Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.

- Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.

- Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.

- Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.

- Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.

- Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı.


Gerekli malzemeler

Karlı havalarda emniyetli sürüş için araçlarda bulundurulması gereken malzemeler:

- Zincir, takoz ve çekme halatını mutlaka aracınızda bulundurun: Kar üzerinde tutunmayı sağlayan zincir, kış günlerinin en önemli yardımcılarında birisidir. Ancak zincirin takılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur. Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Takmatik zincirleri takmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatın lastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması ve gergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincir takılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirin yerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadan kaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimum güvenlik sağlanmış olacaktır.

- Buz kazıma aleti ve buz çözücü: Isıtıcınız ve buz çözücünüz camlarınızı buzdan ve kardan arındırmak için yeterli olmayabilir. İyi bir buz kazıyıcı ve ön cam için buz çözücü, kalın buz tabakasını temizleyerek camınızdan uzak tutmaya yardımcı olabilir.

- Yedek silecek lastiği: Kar ve buz, silecek lastiğinin camla temas eden yüzünü kolaylıkla tahrip ederek hasara uğratabilir. Yanınızda bir takım yedek silecek lastiği bulundurmanız ve lastiklerinizi altı ayda bir değiştirmeniz gerekli.

- Akü güçlendirme paketi: Akünüz soğuğa dayanamaz ya da kazara akünüzü boşaltacak olursanız; taşınabilir akü güçlendirme paketi yola devam etmeniz yardımcı olabilir.

- Yakıt sistemi antifrizi: Otomobilinizin yakıt kanallarında biriken nem, soğuk havada donarak sizi zor durumda bırakabilir.Yakıt deponuza düzenli aralıklarla yakıt sistemi antifrizi dökerek nemi otomobilinizin yakıt sisteminden uzak tutun.

- Battaniye ve öbür temel gereçler: Ne kadar çok önlem alırsanız alın, yine de kış mevsiminin hava koşullarında yolda kalabilirsiniz. Otomobilinize eski battaniyeler koyarak kendinizi koruyun. Ayrıca sizi sıcak tutacak giysiler, cep fenerleri ve işaret fişeklerini de unutmayın.

Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!


Alıntı yapılmıştır.

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
juniortom
Site Admin
Site Admin


Kayıt: 23 May 2008
Mesajlar: 2398
Konum: DENİZLİ

MesajTarih: Pzr Oca 24, 2010 1:13 am    Mesaj konusu: YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI Alıntıyla Cevap Gönder

YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
- Otobanda tamam ama şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.
- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.
- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!
- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
- Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur. - En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hâkim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hâkim olabilmek çok zordur.
- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.
-Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
- ABS (Antiblokaj Fren sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
Yanlış!ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.
- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.
- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 3 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 4-5 saniyeye çıkarılmalıdır.
- Dörtlü ikaz (flâşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.
- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.
- Çocukları uyarmak için korna çalınır!
Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır. - Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Sisleri ve dörtlü ikazı faal hale getirip beklenmelidir.Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
Unutmayın!
Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür. Rus ruletinde bile bu oran %17'dir. Lütfen, trafikte araç kullanmanın bir yaşam işi olduğunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın.


Only registred user can see link on this forum!
Registred or Login on forum!


Adresinden alıntı yapılmıştır , uğraşan kişinin emeğine sağlık.

_________________
tipo.forumup.com
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger
transitcheck
çavuş
çavuş


Kayıt: 30 Ağu 2008
Mesajlar: 336

MesajTarih: Pzr Oca 24, 2010 2:42 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Teşekkürler Juniortom.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Tipo - Tempra Sevenlerin Forumu Forum Ana Sayfa -> GENEL - KİŞİSEL SOHBET Tüm zamanlar GMT +2 Saat
Sayfaya git 1, 2  Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
subRed style by ktauber
Türkçe Çeviri: phpBB Turkey & Erdem Çorapçıoğlu

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.com forum gratis free, create open your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.304